zondag 7 september 2014

Gratis patroon gehaakte shawl met Ice Yarns - Dancing Baby

Begon in in februari heeeeeeel enthousiast aan een nieuw blog.... wist ik niet dat we zoveel maanden zouden klussen aan ons 'nieuwe huis'. Nu heb ik wegens omstandigheden, eindelijk weer tijd om te haken en te breien. (En krijg ik binnenkort 'blogschrijfhulp' van Aafke )

Zodoende haalde ik op zolder dit garen uit 'de voorraadbak'.



In mijn eerste blogje schreef ik hier al over. Het garen heet Dancing baby
Nou, ik ken niet veel dansende baby's, maar als ze net zo druk zijn als het garen... :) Het is in verschillende kleurstellingen verkrijgbaar. Het is 100% acryl. Looplengte 250 meter, 100 gram. Haaknaald 4. Maar ik heb haaknaald 5,5 gebruikt.

Via Ravelry vond ik een patroontje. 









Vervolgens maakte ik er een shawltje van. Ik haakte een ketting van 67 lossen. (inclusief een losse voor het keren). Vervolgde met een rij vasten. 2 lossen, een rij halve stokjes, 4 lossen, een rij dubbele stokjes volgens het telschema en toen verder met een rij halve stokjes, een rij dubbele stokjes volgens schema etc. Toen ik het lang genoeg vond heb ik het geheel 'omhaakt' met een rij vasten, gevolgd door nog een rij halve stokjes.

Voor de sluiting moest ik even nadenken... Ik haakte 2 rondjes, passende om een knoop. Die 2 rondjes haakte ik aan elkaar, met nog een lange lus, die ik vastzette. De knoop kan op elke willekeurige plek door de shawl heen gehaald worden om hem/het/haar vast te zetten.

Heb je vragen, mail me (Christel) gerust chriscreaclub - apestaartje - gmail - punt - com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen