maandag 15 juni 2015

Kant haken. Een oefening in geduld.


Omdat ik nog steeds niet genoeg garen heb *kucht*,
bestelde ik vorige week 6 bolletjes Silk Alpaca garen. (<klikkerdeklik)
Ik koos voor verzending met DHL, lekker snel. Vandaag ontving ik mijn pakketje al, alll the way from Turkey. Helaas bracht de koerier verder weinig zon mee van over ver. 

Ruim 4 kilometer garen. Oftewel 700 meter looplengte op een bolletje van 50 gram :) Ik dacht, laat ik iets kanterigs maken. Eerst overwoog ik aan een gebreide omslagdoek te beginnen. Maar met het fijne garen is dan breien op een rondbreinaald handiger denk ik. En laat ik daar nou niet zoveel ervaring mee hebben.

Dus maakte ik gebruik van vriend G.oogle en vond Violet Points Scarf van Annette Petavy design. Haakerdehaakhaak, eerst met dubbele stokjes het patroon gehaakt. Hmmm... voldeed niet aan de verwachting... Uithalen dan maar. Het dubbele aantal steken opgezet (99) en met veeeel geduld verder gehaakt. Het patroon krijgt vorm. Rond kerst 2017 verwacht ik wel klaar te zijn.

Gelukkig heb ik verder ook niets op de pennen/naald staan hoor.
Ik ontdekte gisteren een breiwerkje achter de boeken (Oh ja, dat zou een gestreept truitje worden). Southbay shawl nummer drie is bijna af. Ik ben nog een vest aan het nabreien (zonder patroon), dus wens me geluk.

Dit kanthaakwerkje lijkt me ideaal voor in het vliegtuig van de zomer. Hopelijk lukt het meenemen van een haaknaald ook deze keer (in april vlogen we naar Turijn, daar had ik mijn haaknaald tussen de pennen gestopt in een etui).
We vliegen op Amerika, daar zijn ze wel wat strenger geloof ik. Iemand ervaring met het haken aan boord?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen